Tālrunis studijā: 67 22 88 55, e-pasts: studija@radioskonto.lv

Jo piesātinātāka mūsdienās kļūst informācijas vide, jo vairāk aktualizējas nepieciešamība pēc medijpratības.
Vai tu zini, kā darbojas medija redakcija? Kā ziņās pamanīt emocionālo manipulāciju? Kas ir interneta troļļi, kāpēc rodas baumas un kā viltus ziņas ietekmē mākslīgais intelekts?

Informācija, ko ikdienā uztveram veido mūsu zināšanas un skatu uz pasauli, tāpēc turpmākajos mēnešos rubrikā “Īstziņas” kopā ar ekspertiem runāsim par dažādiem medijpratības elementiem un trenēsim kritisko domāšanu.

14.07.2020. rubrikas arhīvs

Radio Skonto Kurzeme rubrikā “Īstziņas” šonedēļ uzzini par mediju darbu. Šīs dienas raidījuma tēma –  redaktors un žurnālisti. Pārsvarā ikvienā medijā strādā cilvēki, kuri rada saturu, dodas uz intervijām, veido diskusijas un skaidro sarežģītus procesus sabiedrībai saprotamā valodā, kā arī cilvēki, kuri izlemj, kāds tieši saturs tiks radīts un šo visu informāciju pārbauda. Kādus pienākumus veic redaktors un kādus – žurnālisti, to jautājām Delfi galvenajam redaktoram Ingum Bērziņam. 

18.06.2020. rubrikas arhīvs

Šodienas tēma – attēli un video medijos. Mūsdienās uzņemt attēlus un video iespējams teju jebkurā vietā un laikā, tāpēc arī cilvēki tiem uzticas – liekas, ja es to redzu, tad tā ir patiesība. Tomēr ne vienmēr tā ir, jo, attīstoties tehnoloģijām, attīstījušās arī iespējas ar vizuāliem materiāliem veikt dažādas manipulācijas. Par dažādiem vizuāliem maldināšanas veidiem stāsta Latvijas Drošāka interneta asociācijas vadītāja Maija Katkovska.

 

17.06.2020. rubrikas arhīvs

Radio Skonto Kurzeme rubrikas “Īstziņas” tēma – ziņa vai reklāma? Atšķirības starp ziņu un reklāmu liekas pašsaprotamas, taču ne vienmēr tās ir tik viegli pamanīt. Kam pievērst uzmanību ziņā, lai ātri to atšķirtu no reklāmas un piemērus par paslēptām reklāmām stāsta portāla Delfi galvenais redaktors Ingus Bērziņš.

16.06.2020. rubrikas arhīvs

Svarīgi informāciju lasīt vai skatīties ne tikai vienā, bet vairākos medijos. Bieži vien kā viens no medijpratības elementiem tiek minēta informācijas pārbaude dažādos satura kanālos. Bet kāpēc gan tas būtu jādara, ja par aktualitātēm vēsta visi? Kāpēc saturs atšķiras un kāpēc ir bīstami uzticēties tikai vienam medijam, skaidro Kultūras ministrijas Mediju politikas nodaļas vadītājs Kristers Pļešakovs.

 

15.06.2020. rubrikas arhīvs

Rubrikas “Īstziņas” tēma – kritiskā domāšana. Kritiskā domāšana nozīmē spēju izvērtēt informācijas petiesumu un ticamību, balstoties uz dažādiem kritērijiem, bet kādi tie ir un kā tos trennēt, stāsta mediju eksperte un Rīgas Stradiņa universitātes asociētā profesore Anda Rožukalne.

Lai uzzinātu – klausies!

Projektu ĪSTZIŅAS finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.

Par ĪSTZĪŅAS saturu atbild SIA Radio Skonto Kurzeme.

logo-sifmaf